Ouderraad

De ouderraad bestaat uit de klassenouders, aangevuld met actieve ouders. In zes vergaderingen per jaar op dinsdagavonden bespreken we de activiteiten en worden de taken verdeeld over de verschillende commissies. Je geeft zelf aan in welke commissie je mee wil doen en de commissie wordt getrokken door de evenementencommise van de Veronicaschool, dus zij zullen aangeven hoe en wanneer je in actie moet komen. Daarnaast zijn de klassenouders aanspreekpunt van de leerkracht als deze hulp nodig heeft voor een activiteit in de klas of een uitje. De luizenouders spelen ook een belangrijke rol, zij controleren de kinderen op luizen na elke vakantie. Luizen zijn dol op vakantie, zo lijkt het.

Geef je op als klassenouder, luizenouder of hulpouder in een commissie. Er is al veel ervaring binnen de school, dus handboeken zijn aanwezig. Uiteraard wordt je eigen inbreng zeer gewaardeerd.

Als je wil helpen kan je dat op verschillende manieren aangeven. Je kan mailen naar orveronicaschool@gmail.com, je kan je opgeven bij een klassenouder of bij een leerkracht of je kan komen naar de ouderraadvergaderingen.

Een aantal redenen waarom ouders helpen:
• ‘Ik vind het gewoon leuk om te helpen’
• ‘Mijn kind is dolgelukkig als ze me op school ziet, daarom doe ik het met alle plezier’
• ‘Het kost me niet veel tijd, ik zit in een commissie waar ik maar een paar uurtjes heb besteed aan de organisatie en het was een super leuke activiteit’
• ‘Kinderen zijn gewoon super grappig en ik voel me voldaan als ik een dagje help’
• ‘Mijn zoon is trots als ik help bij een activiteit en ik krijg altijd een extra knuffel van hem’

Samen maken we er een heerlijk schooljaar van voor de kinderen.